Przełam biurowy dress code i postaw na sukienki! Modne fasony dla pań po 50-tce 

sukienka
fot. @petradieners

Jakie sukienki do pracy dla 50-latek będą najlepsze? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, czy w firmie obowiązuje ścisły dress code, czy pracodawca pozostawia swoim pracownikom wolną rękę w tej dziedzinie. Warto wiedzieć, że istnieje kilka zasad, których przestrzeganie sprawi, że będziesz wyglądała profesjonalnie, a zarazem kobieco i stylowo.

Instagram will load in the frontend.

Sukienki do pracy dla kobiet po 50

Niezależnie od wieku warto wybierać sukienki do pracy. Wiele z pań, tych starszych i tych młodszych, rezygnuje z noszenia tego typu strojów na rzecz spodni i spódnic. Sądzą one, że sukienki są mało profesjonalne i lepiej zostawić je na inne okazje. Oczywiście jest to nieprawda. Dobrze dobrana sukienka idealnie sprawdzi się podczas długiego dnia w pracy. Będzie dobrym wyborem, gdy rano spieszysz się i nie masz czasu dobierać do siebie kilku różnych elementów stroju. Sukienki są o tyle praktyczne, że same „robią” stylizację tj. stanowią jej centralny punkt. Wystarczy do nich dobrać kilka dodatków – buty, torebkę, subtelną biżuterię oraz żakiet w chłodniejszy dzień – i już jesteś gotowa do wyjścia.

Jakie sukienki do pracy będą dobre dla 50-latek? Przede wszystkim ważna jest długość sukienki. Optymalna będzie ta do kolan lub trochę za kolano. W żadnym wypadku nie zakładaj do biura sukienek maxi i, co gorsza, mini. Na pewno nie będzie to dobrze widziane ani przez współpracowników, ani przez klientów czy kontrahentów. Zapomnij także o krzykliwych odcieniach i wzorach. Najlepiej postawić na gładkie sukienki w stonowanych barwach. Faux-pas nie popełnisz, jeśli założysz kreację w kolorze: granatowym, szarym, brązowym lub beżowy, ciemnozielonym, bordowym. Również jasne barwy będą trafnym wyborem. Panie lubiące żywe odcienie np. czerwień, pomarańcz i żółć nie muszą z nich zupełnie rezygnować. Lepiej jednak wybrać stroje w pastelowych, delikatnych barwach.

Rękawy sukienki nie mogą być za krótkie. Kreacje na szelkach raczej nie będą mile widziane w biurze. To samo tyczy się dużych dekoltów, wycięć na plecach lub ramionach. Sukienki z koronką czy świecącymi aplikacjami także się nie sprawdzą. Jeśli w biurze panuje ścisły dress code postaw na rękaw ¾ lub kreacje z długim rękawem. Alternatywą może być włożenie sukienki na grubych ramiączkach i zarzucenie na nią pasującej marynarki. Natomiast w przypadku, gdy pracodawca nie narzuca określonych zasad co do ubioru pracowników, możesz nosić coś mniej formalnego. Sukienki z delikatną falbaną czy subtelnym wzorem będą strzałem w dziesiątkę.

Bardzo ważny jest odpowiedni materiał. Tkanina dobrej jakości doda nam klasy i profesjonalizmu. Nie chcemy także, żeby sukienka pomięła się, jak tylko w niej usiądziemy. Materiał musi być przewiewny i wygodny. Nie ciągnąć, nie uwierać, zostawić swobodę ruchu.

Instagram will load in the frontend.

Sukienki do pracy w biurze – jaki fason?

Krój sukienki powinien być dobrany do naszej figury. W przeciwnym razie nie będziemy wyglądać ani profesjonalnie, ani z klasą nawet w bardzo eleganckiej sukience. Jeśli chcemy wybrać ołówkową kreację, zadbajmy o to, by nie była ona zbyt opinająca. Odpowiedniejszym rozwiązaniem będzie sukienka w kształcie litery A, w której korzystnie wygląda każda dojrzała kobieta. To nie jedyny bezpieczny wybór. W szmizjerkach dobrze prezentuje się właściwie każdy typ sylwetki, gdyż podkreślają one talię.

Jeśli zależy nam na zamaskowaniu brzucha, wybierajmy modele z podwyższonym stanem lub odcinane pod biustem. Niskie panie powinny sięgnąć po sukienki do kolan. Dla kobiet ceniących praktyczny charakter stroju polecamy sukienki z kieszeniami. Kreacje o trapezowym kształcie sprawdzą się dla pań, które czują się komfortowo w luźniejszych strojach. Ważne, aby stylizacje, które wybieramy, prezentowały się schludnie i z klasą. Nie znaczy to, że muszą być drogie. W sklepach znajdziemy tanie sukienki do pracy, które pomimo niskiej ceny będą wyglądały profesjonalnie.

Instagram will load in the frontend.

Dodatki do sukienek do pracy

Kompletując stylizację do pracy, musimy bardzo uważnie dobierać dodatki. Duża, ciężka biżuteria, jaskrawe buty czy ozdobne akcesoria do włosów to nie jest dobry wybór. Zamiast tego postaw na klasyczne czółenka na średniej wielkości obcasie lub baleriny. Najlepiej, żeby były wykonane ze skóry. Pamiętaj, że biurowy dress code zabrania chodzenia w sandałach i butach z odkrytymi palcami. W cieplejsze dni możesz włożyć obuwie z paskami na piętach. Przyjmuje się także, że niezależnie od pogody kobiety powinny przychodzić do pracy w rajstopach.

Dobierając biżuterię do stroju, kieruj się zasadą minimalizm. Delikatne złote lub srebrne kolczyki czy bransoletka w zupełności wystarczą. Dobrym pomysłem będzie zakup eleganckiego zegarka. Taki dodatek pasuje do wszystkiego, a Ty dzięki niemu będziesz się prezentować jeszcze bardziej profesjonalnie. Broszki i apaszki są jak najbardziej mile widziane.

Jeśli chodzi o torebki, tu też postawmy na klasyczne modele. Najlepsze będą te średniej wielkości, skórzane w stonowanych kolorach, tak aby pasowały do wszystkiego.

Jaka długość sukienki do pracy?

Sukienka do pracy powinna kończyć się tuż nad lub tuż pod kolanem. Dopuszczalna jest długość midi, czyli do połowy łydki. Pod żadnym pozorem nie noś do biura sukienek maxi i mini, to na pewno nie doda ci profesjonalizmu i jest niezgodne z biurowym dress codem.

Jaki fason sukienki do pracy?

Noś kroje, które pasują do twojej sylwetki. Pamiętaj, że sukienka nie powinna Cię za bardzo opinać. Dobrym wyborem będą sukienki w kształcie litery A oraz szmizjerki, które podkreślają talię. Jeśli wolisz luźniejsze fasony postaw na sukienkę w stylu trapezowym.